mandag 7. september 2020

Bergen singlehanded 5.september 2020

Bergen singlehanded er årets høgdepunkt, og eg var ein av 5 som hadde deltatt på alle 9 regattaene. I lag med 37 andre var eg derfor påmeldt til regattaen i år også. 10-årsjubileum!
Fredag 4/9 segla eg sørover Hjeltefjorden og heilt til Bergens seilforening. Det tok 5 timar, og vinden var oppe i SV 12 m/s ved Ramsøy.
Framme i BS vert me tatt godt imot, og gjengen var etterkvart samla.
Været og løpsval var det store spørsmålet. 
Laurdag morgon var eg tidleg oppe og sjekka værmeldingane. Det skulle verta 10 m/s ved Marstein fyr frå vest. 5 m/s i startområdet. Då vart det genoa 3 og fullt storsegl frå start. 
X-faktor var første båt i startområdet kl. 10. Det var veldig stillt. Ein liten trekk frå NV. Etterkvart fekk vi oppgitt løp "Austevoll rundt". Løpet går frå start ved i Bjelkarøyosen til runding Marstein fyr, deretter gjennom Austevoll (Terneskjeret, Pirholmen, Krosshamnsundet) og til mål Bjelkarøyosen. 28 nm. 
Starten gjekk kl. 11.00 for klasse uten spinnaker og No-rating. Kl. 11.05 gjekk starten for oss andre.
Eg sette spinnakeren like før startskotet og kom greit avgårde ved babord merke.
Gleden og X-faktor var vel dei einaste båtane som segla sør for fiskeoppdrettet. Det gjekk bra. Båtane nord for fiskeoppdrettet fekk vindstilla ei lita stund. Eg kunne sjå at vinden låg lenger ute i Korsfjorden der sjøen gjekk kvit. Eg fekk ned spinnakreren ned i grevens tid, og la avgårde i 7 m/s på full kryss. Båtane som segla nærare Kleppholmen hadde nok betre straumforhold, men eg kunne ikkje slå meg inn der synes eg. Eg kjørte på til eg måtte slå ved Austevollslandet. Etter å ha slått møtte eg Vandal for styrbord halser. Trudde eg kunne gå framfor, men skjønte etterkvart at eg måtte vika. Tok eitt lite planlagt slag, men slo raskt tilbake. Ikkje bra. No segla eg for langt  før eg slo igjen. Siste slaget før eg runda Marsteinen tok eg tidleg. Eg ville ikkje overstå. Det såg eg at mange andre båtar gjorde. Fekk god høgde og runda med stikk i skjøtet. Tok innersvingen på mange båtar. Kelso og Vandal, som hadde lagt framfor meg ei stund, var no bak X-faktor. 

X-faktor sitt spor frå RaceQs
X-faktor sitt spor frå RaceQs

Mykje sjø ute ved Marsteinen. Det kjem sånn nokonlunde fram på videoen.
Etter runding bar det innover mot Terneskjeret. Rom slør, store bølgjer og vind opp i 10 m/s. I ein surf viste loggen 10,9 knop.

X-faktor fotografert frå Kelso etter runding Marsteinen.

Når eg kom til Terneskjeret var planen å setja spinnakeren på styrbord hals ( slik den vart tatt ned i luka), og deretter jibba og segla mot Pirholmen. Som tenkt sette eg spinnakeren, vinden var nede i 6 - 7 m/s. Når eg hadde fått sett den kom det ei vindråse på 9 - 10 m/s. Eg vågde ikkje å jibba spinnakeren, og tok den ned. Etter jibben måtte eg ta meg litt inn igjen og åt nista mi. 
Eg tredde om spinnakerfall, skjøte og bras og var klar til å setja for babord halser.
Lenger framme kunne eg sjå at Levens og Tigergutt hadde utfordringar med å segla spinnaker og valde å segla med genoa og ikkje rota dette til. Eg ser i ettertid at eg kunne sett spinnaker i nokre periodar.
Eg segla nært Pirholmen og låg meg så langt aust som mogeleg vidare for å få best mogeleg vind. Frå Austevollsbrua til Krosshamnsundet var det flotte forhold og farten var oppe i 8 knop. Vandal nærma seg bakfrå med ein liten gennaker, men eg greidde å halda han bak meg til mål.
I Krosshamnsundet var det omtrent vindstille, men eg kom meg gjennom heilt inne ved land på austsida. No auka vinden på igjen, og når me kom ut på Korsfjorden var vinden oppe i 11-12 m/s og det gjekk unna i stor fart.

X-faktor og Vandal på veg mot mål. Fotografert frå Krabbelure av Henrik Wigers Larsen


Her er Youtube-video frå regattaen:



Her er resultatlista
Det vart 2.plass i klasse med spinnaker, rating opp til 0,960. Shiraz, ein Albin Cumulus, var 32 minuttar etter X-faktor i mål, men med låg rating vann den på korrigert tid med ca. 6 minuttar.

Det er første gongen at "Austevollsløpet" vert segla i denne regattaen.  Eitt flott og spennande løp. 








 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar